A PR cikk egy olyan marketingeszköz, amivel az internetes jelenlét valóban hatékonnyá tehető. Célja, hogy megismertessük a nagyközönséggel a szolgáltatásainkat és meggyőzzük, hogy igénybe vegyék azokat, mindezt szöveg, kép, audio, videó, bemutató és alkalmazás segítségével.
A cikk írása egy figyelemfelkeltő cím kitalálásával kezdődik, hiszen ez ösztönzi az olvasót arra, hogy egyáltalán el akarja olvasni a leírtakat.Továbbá, fontos egy érdekes kezdőmondat, bekezdés is, hiszen, ha ez nem fogja meg az érdeklődőket, akkor az írás, bemutató része érintetlenül marad.
Az is lényeges, hogy a cikk írása ne száraz tények felsorolásából álljon, hanem érdekes információk és hasznos tudnivalók is jelenjenek meg. Ki kell emelni az előnyöket, pozitívumokat és nem szabad megfeledkezni az elérhetőségekről sem, különben az egész nem ér semmit, ha az olvasó nem tudja, hol keresse az adott terméket vagy szolgáltatást. A cikk írása mellett, legalább olyan fontos szerepet játszik az is, hogy hol jelenik meg a PR cikk, így erre is érdemes odafigyelni és körültekintően választani.