A kereskedelem korunk egyik intenzíven fejlődő ágazata. Ebbe a kategóriába szervesen beépül a vegyi nagyker fogalma a színes kínálatával, a vásárlók örömére és figyelve a választási igényekre. A forgalmat sok esetben meghatározza az is, hogy milyen az adott vegyi nagyker elérhetősége, hirdetése a célközönség felé.
Itt három megközelítésről lehet beszélni. Az első az üzlethálózat, ahol a vevő fizikai kapcsolatba kerül a termékkel, társas interakciót él át, kikapcsolódási esélye nyílik a vásárlás alatt. Nem utolsósorban pedig személyes kiszolgálásban részesül a készpénzes fizetési alternatívával.
A második a katalógus, amit az otthoni pihenés alatt is kényelmesen át lehet böngészni, biztonságos, az árubemutatás vizuálisan történik. A harmadik az elektronikus csatornák, webáruházak, amelyek a lakásból is szemlélhetőek, részletes termékleírást adva, széles választékkal, árukínálattal, akciókkal és online fizetési lehetőséggel.
A vegyi nagyker polcain mindenki megtalálhatja a kívánt terméket.