Ki ne szeretné egy olyan cég szolgáltatásait igénybe venni, ahol mindig a vállalkozó érdekei vannak szem előtt tartva? Az LA Pénztárgép szervize mindig figyel erre. Ez szolgált alapjául a kiemelkedően kedvező kereskedelmi és finanszírozási lehetőségek biztosításának. Továbbá, a cég kedvező lehetőségeket tesz lehetővé az ONLINE NAV-hoz beköthető rendszerekhez. Sok vállalkozóban mégis felmerül a kérdés, hogy mikor kell a pénztárgép szervizhez fordulni? Egyáltalán mi a teendő meghibásodás esetén? Hiszen ilyenkor a pénztárgépet forgalmazó cégnek és az üzemeltetőnek is vannak kötelezettségei.
Mit tegyünk, ha meghibásodik a pénztárgép?
Semmiképpen ne ragadjunk csavarhúzót! Ne próbáljuk megbütykölni, mert ez az ártatlannak tűnő barkácsolás komoly büntetőjogi procedúrát vonhat maga után és nem a mi javunkra. Első lépésként, üzemeltetőként be kell jegyezni a meghibásodást a pénztárnaplóba, ami magába foglalja a pontos dátum és időpont feljegyzését, illetve a szerviznek is jelentenie kell, hogy valóban meghibásodás történt. Ilyen esetben az ügyfél igényelheti a javítást, de kérheti egy új pénztárgép üzemebe helyezését is. Az ügyfélnek ezt követően szintén jegyzetelnie kell a naplóba a javítás nyilvántartási számát vagy azt, hogyha egy másik pénztárgép került üzembe helyezésre.
A szerviz eleget kell tegyen annak a kötelezettségének, miszerint 5 munkanapon belül meg kell kísérelnie a termék megjavítását. A forgalmazónak pedig biztosítania kell egy cserepénztárgépet az üzemeltetőnek. Ezt pedig a bejelentéstől számított 8 napon belül kell megtennie, egészen addig, míg az előző javítása nem történik meg. Hogyha úgy alakul, hogy cserepénztárgép kiadására lesz szükség, akkor a szerviznek be kell jegyeznie a meghibásodott változatba a cseregép AP számát és a kiadáskori forgalmi adatait. Ezeket mind be kell vezetnie a pénztárgépnaplóba. Erre az adatrögzítésre ismét szükség lesz, amikor a javítás befejeződik.
Nyugtázás pénztárgép nélkül?
Amíg tart a szervizelési procedúra, addig megtörténhet, hogy ügyfélként nem vagyunk képesek teljesíteni a nyugtázási kötelezettségünket. Ez idő alatt kézi nyugta kiállítására lesz szükség. Ha ismét a rendelkezésünkre áll a szervizelés után az online pénztárgép, akkor a kézzel kiállított nyugtákat első tételként kell beütni a gépbe. Természetesen, ehhez egy külön adóügyi nap nyitása szükséges. Fontos, hogy üzemeltetőként napirenden legyünk az aktuális szabályozásokkal a pénztárgép szervizelését illetően.
Hogy miről ismerszik meg egy minőségi pénztárgép szerviz? Például arról, hogy valódi megoldásokat kínálnak a felmerülő problémákra. Sokan úgy tekintenek ezekre a masinákra, mint az Adóhivatal mérőeszközeire, holott ezeknek valójában a munkaeszköz fogalmát kell teljesíteniük. Ehhez viszont kifogástalan működés szükséges. A LA Pénztárgép szervize gyors reagálást tesz lehetővé meghibásodás esetén, a magyar fejlesztésnek köszönhetően. Ez többek között lehetővé teszi a felhasználóbarát eszközök és szoftverek gyártását is, amik megfelelnek minden modernkori elvárásnak, a folyamatosan fejlődő kereskedelmi szegmensben.