Joel Belfiore, a Microsoft Windows-részlegének első embere szerint az IT-óriás vállalati kultúrája
alapvető változáson ment keresztül. Elmondása alapján, korábban a grafikákat, például
a felhasználók által oly jól ismert ikonokat is a mérnökök alkották meg, és
csak ezután vonták be a munkába a dizájnereket is.
Manapság azonban mindez már fordítva
történik, a dizájnerek fejéből pattan ki a kezelőfelület megjelenése és ők készítik
el az első modelleket is. Az új trend bevezetése után több termékkategória
esetében is folyamatosan erősítenék a dizájnergárda befolyását. A törekvés
elsősorban arra irányul, hogy a Windows és más termékek egy még inkább egységes
ökorendszer részeivé váljanak, függetlenül attól, hogy saját fejlesztésű
hardvereken, a partnerek készülékein vagy akár más platformokon (Android, iOS
stb.) alkalmazzák őket.
A komfortos, jó minőségű, és a hétköznapi életben is
jól felhasználható, praktikus, ugyanakkor esztétikus termékekkel kíván a
Microsoft ugyanolyan divatos és népszerű, szerethető vállalattá válni, mint az
Apple.
Az eljövendő Microsoft termékeinek stílusa az előzetes tervek alapján a Bauhaus
építészet minimalizmusát vegyítené tiszta tipográfiával emellett nagyobb hangsúlyt
és figyelmet fordítanának a felhasználókkal folytatott kommunikációra. Groene
tavaly júniusban már bepillantást nyújtott a Surface-projekt részleteibe, akkor
azt nyilatkozta, hogy a táblagép dizájnja szándékosan visszafogott és a fejlesztés során a stílus
háttérbe szorult. A praktikum úgy tűnik, nagy úr.
Kovács Rhewa Andrea